Followers

Sunday 13 September 2015

Ucapan Terakhir Presiden.

Assalamualaikum w.b.t

Ucapan Terakhir Presiden ini faqir amati dari lagu yang dinukilankan serta didendangkan oleh Joe Flizzow yang bertajuk Ucapan Terakhir Presiden. Mari lihat bersama:

Ucapan ini asalnya dipetik dari ucapan Dato' Onn Jaafar yang mempunyai maksud-maksud yang tersirat iaitu:

1) Ungkapan "langkah-langkah dan perbuatan yang kebimbangan kepada diri saya sendiri."

2) Ungkapan "saya dapat peluang itu oleh kerana dapat melihat tempat yang tidak dapat dimasuki kebanyakkan orang."

3) Ungkapan " Melihat gerak langkah dan cadangan yang hendak didatangkan ke atas tanah ini"

4 Ungkapan " Malang mulut saya tertutup, malang saya berkata mulut saya ini tertutup".

Inilah perkara yang perlu difikirkan oleh orang Malaysia khususnya bagaimana bangunnya negara ini. Fikirkanlah anak bangsa. Carilah maksud tersirat dari ungkapan ini.

Buat kajian tentang sejarah yang disajikan buat kita, fikir dan kaji.

" Dengan ungkapan ini saya menamatkan pekerjaan saya".

Tribute: Dato' Onn Jaafar.

No comments:

Post a Comment